MINE TOZLU: ORTADOGU’YA ACILMAK ISTEYEN AVRUPALI MARKALARA TEK SECENEGIN TURKIYE’DE YAPMAK OLDUGUNU GOSTERECEGIZ 04 Ekim 2017 08:29:31

KURULUSTAN KONUYA ILISKIN OLARAK YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR: MARKA YATIRIM HOLDING YONETIM KURULU BASKANI MINE TOZLU VE JLL TURKIYE BASKANI AVI ALKAS 10. ISTANBUL MODA KONFERANS’NDA «TURK GIYIM MARKASI» BILINCINI OLUSTURMAYI, DEGERINI GUCLENDIRMEYI, DUSUK FIYAT REKABETINI KATMA DEGERLI VE MARKALI IHRACATA CEVIREREK ULKE EKONOMISINDE DEGER YARATACAK YENI BIR VIZYON ORTAYA KOYACAK. MARKALASMA YOLUNU KISALTACAK PERAKENDE FORMULUNUN ADI: BRANDPLUS… TURK URETICILERI TEK CATI ALTINDA TOPLAYACAK OLAN BRANDPLUS HAZIR GIYIM SEKTORU ICIN YENI BIR PERAKENDE ACILIMI SUNUYOR. ILK KEZ 10. ISTANBUL MODA KONFERANSI’NDA GUNDEME GELECEK OLAN BRANDPLUS, TEK BIR MAGAZA YATIRIM BEDELI ILE 30 FARKLI LOKASYONDA SATIS YAPMA IMKANI SUNARKEN KURESEL PAZARDA VAR OLMAK ISTEYEN TURK URETICILERE MARKALASMA YOLUNDA TEST SURUSU YAPMA OLANAGI DA SUNUYOR. “TURK URETICISINI PERAKENDEYE ADIM ATMA KONUSUNDA CESARETLENDIRMEMIZ GEREKIYORDU, BRANDPLUS SEKTORE BU YOLU ACIYOR” DIYEN TGSD BASKANI SEREF FAYAT “BRANDPLUS ULUSLARARASI IS ETIGINE SAHIP TGSD UYELERI ICIN YENI BIR ACILIM OLACAK, TURKIYE’DEN BU SAYEDE DAHA HIZLI YENI MARKALAR DOGACAKTIR” DEDI. AVI ALKAS’IN “PAYLASIM EKONOMISININ PERAKENDE UYARLAMASI” OLARAK TANIMLADIGI BRANDPLUS PROJESI 60 ILA 100 BIN EURO’LUK YATIRIM BEDELI ILE TURK URETICISINE DUNYAYA ACILMA FIRSATI SUNUYOR. BRANDPLUS HEDEFLENEN BUYUMEYI YAKALADIGINDA BUGUN MIKTAR ENDEKSI YUKSEK TURK HAZIR GIYIM SEKTORU ICIN DEGER ENDEKSI YUKSEK YENI BIR KONUMLAMAYI DA BERABERINDE GETIRECEK. 10. ISTANBUL MODA KONFERANSI SEKTOR VE YENI PERAKENDE FORMULUNUZ ICIN NEDEN ONEMLI? AVI ALKAS: TURKIYE ONEMLI BIR TEKSTIL ULKESI. OZELLIKLE SON 30 YILDA TURK PERAKENDESININ DE BUYUK GELISME GOSTERDIGI GOZLENIYOR. SON 10 YILDA ISE TURK MARKALARINI BIRBIRI ARDINA YURTDISINDA GORMEYE BASLADIK. 2023 VIZYONU CERCEVESINDE ZARA, H&M GIBI MARKALARLA BOY OLCUSEN TURK MARKALARINI HEP BERABER IZLEYECEGIZ. YAKIN COGRAFYADAN BASLAYARAK BUYUYEN ORTA DOGU PAZARI, COGRAFYA, RUSYA, BALKANLAR DERKEN AVRUPA’DA IZLEDIGIMIZ BIR LCWAIKIKI BASARI OYKUMUZ VAR. ARKASINDAN GELEN KOTON, DEFACTO VE DIGER TEKSTIL MARKALARIMIZ YURT ICINDE GELISTIRDIKLERI REKABETCI YETENEKLERINI YURTDISINDAKI PAZARLARA DA TASIMAYA BASLADILAR. TURKIYE GIYIM SANAYICILERININ ARTIK MARKALASMA SURECINE DAHA FAZLA KATILARAK TURKIYE’NIN GECMISTE SADECE YABANCI MARKALAR ICIN URETIM YAPAN FASONCU KONUMUNDAN KENDI MARKALARINI URETEN ASAMAYA GECMESI DOLAYISYLA KATMA DEGERI DAHA YUKSEK IHRACATA YONELMESI LAZIM. BU BILINCIN GELISMESINDE 10. ISTANBUL MODA KONFERANSI’NIN ONEMI COK BUYUK. KONFERANSINIZA ISIM SPONSORU OLAN MARKA YATIRIM HOLDING’IN PROJESI OLAN BRANDPLUS FORMULUNU NASIL DEGERLENDIRIYORSUNUZ? SEREF FAYAT: BRANDPLUS GEREK MAGAZA YAPISI GEREK YATIRIM MODELI GEREKSE SUNDUGU MARKA KARMASIYLA CIDDI AVANTAJLAR BARINDIRAN OZEL BIR FORMUL. HEP “MARKALASABILMEK ICIN KALITELI URETIM YAPMALI VE PERAKENDEDE BASARI ELDE ETMELISINIZ” DEDIK AMA BIR FORMUL SUNMADIK. TURK URETICISINI PERAKENDEYE ADIM ATMA KONUSUNDA CESARETLENDIRMEMIZ GEREKIYORDU, BRANDPLUS SEKTORE BU YOLU ACIYOR. TGSD CATISI ALTINDA ULUSLARARASI IS ETIGINE SAHIP COK GUCLU URETICILERIMIZ VAR. MARKA YATIRIM HOLDING PROJESI OLAN BRANDPLUS’IN NE KADAR URETICIYE ULASIRSA O KADAR BASARILI OLACAGINA INANIYORUZ. 10. ISTANBUL MODA KONFERANSIMIZ BU AMACA HIZMET EDECEK EN DOGRU MECRA OLACAKTIR. AVI ALKAS: “BRANDPLUS PAYLASIM EKONOMISININ PERAKENDE UYARLAMASIDIR” TURK HAZIR GIYIM URETICISI ICIN BRANDPLUS NASIL BIR ACILIM SUNUYOR? AVI ALKAS: SADECE HAZIR GIYIMLE DEGIL FARKLI ALANLARDAKI POTANSIYEL MARKALARIMIZLA ORGANIZE HAREKET ETMELI MODERN TURK CARSILARI YARATMALIYIZ. 1461’DE KURULAN KAPALI CARSI KULTURUNU VE GELENEKSEL CARSI ANLAYISIMIZI YENI NESIL AVM’LERDE YENIDEN YORUMLAYARAK BASARILI PROJELERE IMZA ATTIK. “PAZAR YERI UZADIKCA YURUYENI COGALIR” DIYE BIR LAF VARDIR. EN AZ ZAMANDA EN HIZLI COZUMU SUNAN, COK MARKALI YAPILARDA ZIHIN PAYI, ZAMAN PAYI VE CUZDAN PAYI HAK ETTIGI YERE OTURUYOR. BRANDPLUS PAYLASIM EKONOMISININ PERAKENDE UYARLAMASIDIR VE BU ANLAMDA TURK PERAKENDESI ICIN YENI BIR VIZYONDUR. MINE TOZLU: TEKSTIL VE HAZIR GIYIM SEKTORU, TURKIYE`NIN LOKOMOTIF SEKTORLERINDEN. BU ALANDA, YILLARDIR «BASKA SIRKETLERE FASON URETIM» BAZLI DEVAM EDEN CALISMALAR YERINI «MARKA» BAZLI PAZARLAMAYA BIRAKIYOR. TEKSTIL SEKTORUNDEKI BILGI BIRIKIMI ILE TURK MARKALARI DUNYA PAZARINDA YERINI ALMAYA BASLADI. ANCAK MARKALI IHRACAT HENUZ OLDUKCA DUSUK DUZEYDE. TOZLU: “ARMANI, FENDI, VERSACE, CAVALLI GIBI LUKS YABANCI MARKALARLA TURK MARKALARI AYNI PLATFORMDA TUKETICIYE SUNACAGIZ” MINE TOZLU: BRANDPLUS PROJEMIZ ARACILIGIYLA TEKSTIL VE HAZIR GIYIM SEKTORUNDE SAHIP OLDUGUMUZ BU GUCU, HEP BIRLIKTE FIRSATA DONUSTURMEMIZ, GUCUMUZU BIRLESEREK «MADE IN TURKEY» ETIKETI ILE DUNYAYA GOSTERMEMIZ GEREKIYOR. COK KATLI BU YAPIDA ARMANI, FENDI, VERSACE, CAVALLI GIBI LUKS YABANCI MARKALARLA TURK MARKALARI AYNI PLATFORMDA TUKETICIYE SUNACAGIZ. BRANDPLUS TUM URETICILERE ESIT MESAFEDE DURAN COK MARKALI YENI BIR SATIS KANALI. MARKALARA MAGAZA ACMA YATIRIMI YAPMADAN BIRDEN FAZLA ULKEDE SATIS VE PAZARLAMA OLANAGI SUNUYORUZ. BRANDPLUS SAYESINDE URETICI, TEK BIR MAGAZA ACMA MALIYETI ILE 30 FARKLI NOKTADA VAR OLABILME IMKANI BULACAK. YATIRIM MALIYETI, KIRA VE PERSONEL GIDERLERI YUK OLMAKTAN CIKACAK. PERAKENDEDEN KORKMAYA NEDEN OLAN BIRCOK UNSURU BRANDPLUS PROJESINDE HAFIFLETIYOR YA DA ORTADAN KALDIRIYORUZ. MARKALASMAYA GIDEN PERAKENDE YOLCULUGUNDA TUM DANISMANLIGI DA USTLENIYORUZ. TOZLU “ORTADOGU’YA ACILMAK ISTEYEN AVRUPALI MARKALARA TEK SECENEGIN TURKIYE’DE YATIRIM YAPMAK OLDUGUNU GOSTERECEGIZ” MINE TOZLU: BRANDPLUS CATISI ALTINDA HAZIR GIYIM URETICILERININ GUCLERINI TEK CATI ALTINDA BIRLESTIREREK, «TURK GIYIM MARKASI» BILINCINI OLUSTURMAYI VE DEGERINI GUCLENDIRMEYI, DUSUK FIYAT REKABETINI KATMA DEGERLI VE MARKALI IHRACATA CEVIREREK ULKE EKONOMISINDE DEGER YARATMAYI HEDEFLIYORUZ. BU BILINCI YAYABILDIGIMIZ ORANDA TURK URETICISININ MARKALASMA SURECINDE YOLUNU KISALTACAK URETIMDE MIKTAR DEGIL DEGER ENDEKSINI YUKSELTECEGIZ. BU YAPI SAYESINDE MARKALASMA ALANINDA HIZLANAN TURK FIRMALARI ORTADOGU’YA ACILMAK ISTEYEN AVRUPALI MARKALARA TEK SECENEGIN TURKIYE’DE URETIM YAPMAK OLDUGUNUN DA ALTINI CIZECEK. TOPLAM 9 MAGAZA ILE LANSMANI YAPILACAK OLAN BRANDPLUS’IN IKI SENE ICINDE 60 NOKTAYA ULASMASI HEDEFLENIYOR. ISTANBUL MERKEZLI PROJENIN YURTDISI AYAGINDA ONCELIKLI BOLGELER ICINDE ORTA DOGU, BALKANLAR, CUMHURIYETLER VE CIN YER ALIYOR. BRANDPLUS YATIRIM BEDELI VE URETICIYE SUNDUGU AVANTAJLAR NEDIR? MINE TOZLU: 60-100 BIN EURO ARASINDA KATILIM BEDELININ ODENDIGI SISTEMDE YENI PAZARLARDA, PAZARA GIRIS MEVZUATLARI BRANDPLUS YUKUMLULUGUNDE GERCEKLESTIRILIYOR. GIRIS YAPILAN PAZARDAKI, SIYASI, JEOPOLITIK, DOVIZ KURU DALGALANMALARI, YUKSELEN FINANSMAN MALIYETLERI GIBI MALIYETLERI VE DIGER TUM RISKLERI BRANDPLUS USTLENIYOR. SADECE ORTA DOGU URUN PAZARINDA 2 YILIN SONUNDA 100 MILYON EURO URUN SIRKULASYONUNDAN SOZ EDIYOR OLACAGIZ. URETICI ICIN MARKALASMA YOLUNDA SUREYI COK KISALTACAGIZ. TURK MARKALARININ NE KADARI YURTDISINA ACILMAYA HAZIR? AVI ALKAS: BUGUN IC PAZARDA FAALIYET GOSTEREN 300 MARKANIN COK AZI YURT DISINA ACILMAYA HAZIR. MAVI JEANS ONEMLI BIR BASARI HIKAYESIDIR. DAMAT BASARI HIKAYESI OLMA YOLUNDA ILERLIYOR. BUGUN TURKIYE’DE MAGAZACILIGI DENEMIS KUSMUS YA DA PERAKENDEDEN KORKTUGU ICIN URETIMDE KALMAYI DAHA AZ RISKLI BULMUS YAPILAR AGIRLIKTA. BIZ BRANDPLUS PROJEMIZ SAYESINDE TURK URETICISINE ONCE IC DAHA SONRA DIS PAZARDA OPTIMUM BIR YATIRIM MALIYETI ILE ONEMLI BIR TEST SURUSU IMKANI SUNUYOR VE MARKALASMA SURECINDEKI YOLU KISALTTIGIMIZ GIBI VERECEGIMIZ DANISMANLIKLA BIR NEVI UZUN YOL ARKADASLIGI VADEDIYORUZ. AVM’LERDE YER BULAMAYAN MARKALASMAMIS COK CIDDI URETICILER VAR. IC PAZARDA IDMAN YAPMAYAN BIR MARKANIN KURESEL PAZARDA VAR OLMA SANSI DUSUK. BRANDPLUS URETICIYE CIDDI BIR TEST SURUSU IMKANI SUNACAK. BRANDPLUS DUNYAYA ACILMAK ISTEYEN TURK MARKALARININ KULUCKA MERKEZI OLACAK. WHY TURKEY SORUSUNU NASIL YANITLARSINIZ? TURKIYE HAZIR GIYIM SEKTORU ICIN NELER YAPMALIYIZ? AVI ALKAS: BUGUN ALIM OFISLERI ETKIN SEKILDE TURKIYE’DE FAALIYET GOSTERIYOR. 10. ISTANBUL MODA KONFERANSI “TURK MALI IYIDIR” GERCEGININ ALTINI CIZMEK ICIN COK ONEMLI BIR FIRSAT. TURKIYE’NIN GUCUNU VE TURK MALININ KALITESINI ON PLANA CIKARMALIYIZ. TURK IHRACATINI, TASARLANMIS MARKALASMIS, KATMA DEGERLI, URUN SATARAK GERCEKLESTIRMELIYIZ. MINE TOZLU: HAZIR GIYIM SEKTORU, YARATTIGI EKONOMIK DEGER, SAGLADIGI ISTIHDAM VE GETIRDIGI DOVIZ BAKIMINDAN HEM YEREL HEM DE GLOBAL OLCEKTE SON DERECE DEGERLI VE DESTEKLENMESI GEREKEN BIR SEKTOR. YILLARIN VERDIGI TECRUBE ILE TURK SIRKETLERI HEM LOKAL HEM DE GLOBAL OLCEKTE SATIS VE PAZARLAMA YAPABILECEK GUCTELER. TURK HAZIR GIYIM SEKTORU, KUMAS KALITESI, GENIS URUN YELPAZESI, URETIM KAPASITESI, MODA DEGISIKLIKLERINE KOLAY UYUM SAGLAMASI VE ESNEK URETIM YAPISI ILE RAKIPLERINDEN AYRISIYOR. AYRICA TURKIYE COGRAFI KONUMU ITIBARI ILE AVRUPA, RUSYA, ASYA VE AFRIKA ULKELERINE HIZLI TESLIMAT YAPABILECEK CEVIKLIKTE. TUM BUNLAR WHY TURKEY SORUSUNUN YANITLARIDIR. TURKIYE HAZIR GIYIMDE KILIT ROL OYNUYOR, OYNAMAYA DA DEVAM EDECEK. BRANDPLUS SAYESINDE TURKIYE’NIN GUCUNU URETICININ GUCUYLE BIRLESTIRECEGIZ. BU PROJE SAYESINDE TURKIYE ORTA VADEDE AVRUPALI YATIRIMCININ ORTA DOGU’YA ACILMA PLANLARININ KOPRU PROJESI OLACAK. TURKIYE, BRANDPLUS SAYESINDE TURK URETICISINI DAHA YAKINDAN TANIYAN YABANCI YATIRIMCININ YENIDEN URETIM USSU OLACAK. 10. ISTANBUL MODA KONFERANSI BU VIZYONA SAHIP, TGSD UYESI URETICILERE SESLENEBILMEMIZ ACISINDAN BUYUK ONEM TASIYOR.